Aktivita Komentáře | Halls: Downloads Maps Mupltiplayer Wiki
Přihlásit se Registrace

Základy WorldBuilder II

Obrázek uživatele Tiberius
261
points

Takže třído... Minule jsem vám popsal funkci nástrojů pro tvorbu terénu a dnes vám konečně popíšu funkce texturových nástrojů ve WorldBuilder. Čtěte dál!

 

WorldBuilder

Část 2

Texturování

 

1. Nejdříve si popíšeme nástroj pro texturování malého prostoru, tzv. malá dlaždice Single Tile ( T ), . Tento nástroj texturuje jen malinké části mapy.. Proto se hodí maximálně jen k dolaďování.. Jen cvok by jej používal k celkovému texturování mapy... Každopádně i tento nástroj neslouží pouze a jedině k texturování, ale i pro různá nastavování ohledně krajiny.. Např. Kam se dá jet/jít, nebo kam zas ne, kde může a nemůže rust Tibérium.. Která část mapy může být zakrytá a která zase ne a nakonec kde se může a nemůže stavět... Pak je tam ještě jedno nastavení, jen jsem nepochopil jeho funkci, tzv. hořlavost... Nevím, po výběru tohoto nástroje a následné aplikaci na mapu se nic neobjeví... No někdy na to určitě příjdu.

2. Další nástroj je Velká dlaždice Large Tile ( Y ), . Tento nástroj plní naprosto stejnou funkci jako ten předešlý.. Jediný rodíl je v tom, že je určen pro Texturování velkých ploch, protože si u něj můžete libovolně nastavovat velikost štětce Brush Width. Další možností tohoto nástroje jsou stejné jako v tom předešlém.

3. Nyní se mrknem na nástroj, který známe již z obrázkových editorů... Budeme mu říkat... emm... Chytač textur Eyedropper, . Proč že jsem ho tak pojmenoval? Protože tento název přesně vystihuje funkci tohoto nástroje. Je velmi užitečný, pokud se vám stane, že aplikujete nějakou texturu po ní pak další a další.. Pak si uvědomíte, že by se vám ta první hodila i jinde, ale taky si uvědomíte, že jste zapomněli název textury... Pak už jen stačí klepnout na tento nástroj. Aplikovat jej na písto kde je použitá požadovaná textura, tím se vám ta textura načte do nastavení štětce a nakonec ještě vyberete jeden z předchozích nástrojů pro aplikaci textur... A můžeme vesele texturovat dál!

4. Další nástroj jsme velmi často používali jako malí, zatím ještě nezkušení PCcvoci ;) na školních 486 kompech v našem tak milovaném malování.. Ano je to plechovka!!! Flood Fill ( F ), . A cože to ta naše plechovečka dělá? No copak asi!? Tento nástroj kompletně otexturuje oblast na které je jedna a tatáž textura. Tzn. na texturu 1 můžete aplikovat plechovku s jinou texturou 2 a tak původní texturu 1 kompletně přetexturovat...... No myslím, že je to dost jasné... Teda doufám v to ;)

5. A konečně se dostáváme k nástroji Automatické splinutí textur směrem ven Auto edge off ( Shift + E ), . Tento nástroj je velmi důležitý pro dokonalé texturování. Pomocí tohoto nástroje kompletně odstraníte všechny hranaté přechody textur a to tak, že ty textury mezi sebou splinou a vypadá to pak mnohem líp. Konkrétně tento nástroj spojuje textury tím způsobem, že textura na kterou byl nástroj aplikován se jakoby rozroste do ostatních textur kolem ní.

6. Další je: Automatické splinutí textur směrem dovnitř Auto Edge In ( Alt + E ), . Tento nástroj pracuje analogicky k předchozímu ve směru spojování... Tento nástroj tudíž texturu, na kterou je použit nerozplzne do ostatních, ale naopak všechny ostatní okolní textury roztáhne do ní.

7. Další nástroj je tzv. likvidátor nervů, alias manuální malé splinutí textur Blend Single Edge ( E ), . Tento nástroj se tak maximálně hodí k dodělávání přechodů mezi texturamy, ale nedoporučuju jej používat, ale pokud se k tomu obravdu odhodláte, nakupte si do zásoby nějaké ty nové paruky ať vám po této práci zůstane na hlavě alespoň něco =).

 

No takže... To by mělo být o Texturování vše.. Není to vůbec těžké, použití těchto nástrojů je jedna z těch nejjedodušších věcí.... Horší je vytvořit mapu, kde ty textury vypadaly alespoň trochu normálně, aby to nevypadalo jako šílený guláš všemožných textur...

 

Já říkám v jednoduchosti je síla! Tzn. používat méně textur a halvně textur sobě podobných, tzn. že si nejdříve řeknete v jaké zóně je mapa zasazena, protože je většina textur zasazena do nějaké části světa, tak si navíc řeknete kde se to bude odehrávat, textury jsou z Washington, Egypt, Německo, Itálie...

 

Tak to je odemě pro dnešek vše... Příště si něco vytvoříme... Procvičíme si poslední dva úkony tzn. Terén a texury!

 

-/* TiberExp / TiberExp.oox.cz

Komentáře

Obrázek uživatele Rimtech

HELP

Chci se zeptat prosim o to moc jak mam udelat v mape tiberium a hracske pozice dekuju za odpoved :)

Obrázek uživatele Tiberius

Řešení

Tibérium:

Objekty (objects) ->
ByNativeType ->
Neutral ->
Misc_Natural ->
TiberiumField ( zelené tibérium ), nebo
TiberiumFieldBlue ( modré tibérium ), nebo TiberiumFieldRedZone ( Větší zelené tibériové pole ).

Startovní body:
1. klepni na Waypoint tool
2. Vytvořit waypoint tam kde chceš mít startovní pozici.
3. Až to tam bude tak v tom velkém okně ( Wypoint options ), jak je nahoře napsaný
Waypoint 1, tak to změň na Player_n_start, kde n je číslo hráče, který tam bude startovat.

Snad ti to pomůže...

TiberExp
Tibérium, minerál jenž spadl sem k nám z vesmíru.

chyba

hazi mi to naky game crach
a pak dliouhy povydani

plsa odepiste mi a mail

Obrázek uživatele Rimtech

Dekuji

moc dekuji za radu ;) urcite poslem mapku ;)

Obrázek uživatele Rimtech

HELP po 2 ale naposled :)

prosim o pomoc udeal sem si mapu EL-Dorado dost my v CNC TW chybela esli znate z RA2  Yuri Revenge ; )a mam tam problem ze nevim jesly to mam udelat cele znovu protoze sem zapomnel na okraje a proste deal sem to a kdis spustim mapu tak ji tam pulka chybi nevite co s tim dekuji za radu a mapa se opravdu hodne povedla a chtel bych ji zachranit a hlavne je moje 1 :) ocenuji kazdou radu premyslel sem o zvetseni mapy ale nevim esli to de prosim pomocte dekuju moc ;)

Obrázek uživatele general_D

Jo...

Jo v RA2,tam byli super mapy. Až ji budeš mít, tak ji sem prosim někam dej ke stažení.
Jo a mimochodem na cncden.com je ke stažení další mapa co byla v
red alertu-Alamo.

nevim jestli se ti stalo to

nevim jestli se ti stalo to stejne co me ale jestly ano tak stasi kdyz posunes obrazovku a mapka je zase cela - myslim ze je chyba v zobrazeni - jakmile posunes obrazovku zase zpet tak to zese zmizi

Obrázek uživatele PomFrit

Okraj

Chtělo by to asi obrázek pro přestavu co to dělá, protože říct půlka mi tam chybí je moc široký pojem, jinak okraj jde dodělat snadno, stačí když  v menu File ( myslím ) vybereš resize a tam nastavíš border 20 a měřítko necháš 1:1 ( neměníš velikost mapy ) a na mapě se jen vytvoří okraj o šírce 20 ( už nevím v jakých jednotkách to je )

Obrázek uživatele Rimtech

Problem s PC

mam problem vsechno je hotove super mapa 1 vs 1 nebo team 2 vs 2 ale nehrajou my PC nevim potrebuju poradit inac mapu uz konecne mam :) kdis zapnu hru vsechno ok jen kdis sem ve hre tak proste my PC nehrajou nevim cim to muze bit dekuji za radu

Obrázek uživatele Tiberius

Tady to je...

.. Tady najdeš všechny moje prozatimní tutorialy k WB:

1. Tady je návod jak udělat start. pozice a Umělou inteligenci ( podbod 3 )

2. Tady je seznam všech mojich tutorialů..

TiberExp
Tibérium, minerál jenž spadl sem k nám z vesmíru.

Obrázek uživatele -NOD-Sakal.sk.zm

Prosim vas je tu

Prosim vas dakto sa tu vyzna do PC lebo nwm preco kamos mi hovori ze to moze byt ohladom grafickej karty ale nwm na isto ze ci newiete preco mi resetuje pri kazdej hre PC ci je to cac3 cod4 ut3 hitman atd dokonca aj pRi CS ale napr. taki CAC1 Tiberiun sun mi ide v pohode tak isto aj ra2 kamos mi poradil stiahnut jeden program ze kolko mam stupnov na grafickej mavam 70 aj volaco stupnov ale ked som mal raz aj 40 stupnov mi to resetovalo PLZ ak viete poradte v com je problem . STE pred resetom mi vyhodi jak keby taku modru obrazovku ktora hend prebehen a na nje je daco napisane ale neda sa to precita lebo to hned za 1 abo 2 sek odide a resetne hend ptm

Obrázek uživatele Rimtech

Oki ale.....

Jako mam 3 mapy z ra2 canyon (3) Tiberium_Canyon,Arena_Smrti-(Dune Patrol),EL-Dorado Hydden Vally

snazil sem se je udelatco nejlepsi ale musite este vydrzet protoze porad tam nachzim chyby jako treba mosty my nefungujou jak maj nebo Textury je to dost teske s texturama ale myslim ze kdis my budete drzet palecky xD tak do Soboty by mohly vsechny mapu byt hotove a treba este naka navic ;)a moc pekna stranka sem vas BIG fanda :)

Obrázek uživatele general_D

Tak...

Tak já osobně mám v RA2 nejradší mapku May day . Tam vzdycky stacilo obsadit všechny plošinky na své straně a že jich tam je dost, skoro jste se nemuseli  zabývat sběrem surovin a za chvíli jste měli tolik peněz , že jste nevěděli co za ně stavět.Laughing

Obrázek uživatele Rimtech

Dobra Sprava

kouknu na tuto mapu a skusim ji vitvorit do TW ;)

Obrázek uživatele Rimtech

Nejde upload map

je tu problem mapy sem dnes dokoncil  ale nejdou uploadnut hlasi to Lze nahravat soubory tipu JPEG TiberExp prosim udelej s tim neco dekuji .

Obrázek uživatele Tiberius

Upload jde...

.. V Uploadu mapy jsou dvě vkládací pole... Jedno pro Minimapu ( ukázku jak ta mapa vypadá ) a hned pod tím je ještě pole pro upload .MAP, .EXE souborů.

Tip: Nejlepší je přes např. winrar zabalit celou složku s mapou do ".exe" a v tomto formátu to taky uploadnout sem na web.

TiberExp
Tibérium, minerál jenž spadl sem k nám z vesmíru.

Obrázek uživatele Rimtech

Nevim jak se to dela sem lama :(((

nevim jak se to dela sem lama :( hlavne nevim kde to je :( ach jo :( promin ale fact sem  asiv lama nemuzu to tu nikde najit  :(

Obrázek uživatele Tiberius

Tak...

.. Mi ty mapy pošli na E-mail: viciks@centrum.cz a já ti to sem hodím.

TiberExp
Tibérium, minerál jenž spadl sem k nám z vesmíru.

Obrázek uživatele Rimtech

hh

ok jen dodelam dalsi 3 mapy dneska uy mam 2 a ted delam este 1 pro 8 hracu xD sem jak tovarna na mapy ale dost mne to bavi xD

Zakázaná zona

Zdravím, prosimtě je nějaká možnost jak ve WB udělat zonu třeba horu nebo jakoukoliv překážku kterou nedokážou přeletět žádné z letadel? Díky

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.

Komentáře

Aktuální anketa