Aktivita Komentáře | Halls: Downloads Maps Mupltiplayer Wiki
Přihlásit se Registrace
header

Základy WorldBuilder

Obrázek uživatele Tiberius
184
points

Tak dnes jsem se rozhodl vám tak nějak přiblížit práci s WorldBuilderem... Dnes začneme velmi jednoduchou věcí a to je terén... Čtěte dál!

 

WorldBuilder

Část 1

Tvorba terénu

 

Tak jdeme na to... Tvořit terén se dá dvěma způsoby a to buď přes obrázkový editor ( PSP, Photoshop, malování, atd... ), nebo klasicky přes WorldBuilder.

 

Tvorba přes Obrázkový editor:

 
1. Chce to mít obrázek požadované oblasti.
2. Dále potřebujeme nějaký lepší editor obrázků.. ( photoshop, pps )
3. Pokud máte tyto prostředky, musíte si obrázek oblasti nahodit do editoru.
4. Tak máme foto oblasti v editoru... A co teď. Nyní je dobré vědět jak je to s terénem. Tzn. kde je kopec, kde je rovinka, atd..
5. Pokud tohle víte, začněte fotku překreslovat odstíny šedé barvy takto: Tmavší odstíny znamenají nižší polohy, světlejší zase vyšší polohy. ( viz. obr.1 )
6. Jakmile to budte mít hotové, převeďte obrázek na příhodnou velikost. (např.250×???, závisí na tom jestli je mapa čtvercová, nebo obdelníková. )
7. Nyní musíme náš výtvor uložit. Takže najedeme na "save", napíšeme název a vybereme typ ".TGA"
8. Zapneme WorldBuilder
9. Dáme File -> Open from TGA, kde vybereme náš výtvor... Pokud jste jej nakreslili správně, budete mít již vytvořen terén, který nyní stačí jen upravit.
 
 
 
 
 
 
obr1
obr. 1
 
Tvorba přes WorldBuilder:
 
 
 
 
 
 
1. Zapnete WorldBuilder
2. Převeďte veškerou energii do vašich mozkových závitů a pokuste se náhodně vygenerovat nějakou krajinu, na které by jste chtěli bitkařit v C&C3
3. Dejte File -> New ( CTRL + N ) a tam si nastavte šířku, délku mapy, pokud chcete tak i okraj, který bude vidět jen v editoru border a pak počáteční "nadmořskou výšku" initial height.
4. Nyní si z nástrojové lišty vyberte nástroj výškový štětec height brush ( H ),obr1. Toto je konkrétně nástroj, který upravuje terén na zadanou výšku v daném okruhu s daným sklonem... Takže si nastavte výšku Height in feet, šířku štětce Brush width, emm.. řekněme sklon okrajů povrchu Brush feather width.
5. Teď si vyzkoušíme zvyšování terénu pomocí nástroje Mound ( SHIFT + H ), obr2.
Tento nástroj slouží k pozvolnémů zvyšování terénu. Možnosti nastavení jsou zde podobné k tomu předchozímu, jedinný rozdíl je v tom, že nenastavujete přímo výšku, ale jen po kolika stopách feet se bude výška zvyšovat.
 
 
6. No a dále si ukážeme opak zvyšování, což je co? no? Takže logicky snižování terénu Dig ( CTRL + H ), obr3. Tento nástroj se nastavuje analogicky k předchozímu... Nyní tudíž nenastavujeme po kolika stopách feet se terén zvyšuje, ale naopak snižuje.
7. Dále tady máme nástroj na vyhlazování terénu Smooth height, obr4. Je to nástroj, který dokáže zmenšit sklon mezi třeba skálou a dolinou, tzn. ze skály udělá kopec, nebo pokud například upravujete terén, který worldbuilder vygeneroval z TGA obrázku, třeba když ho vygeneroval špatně a vznikli na něm určité nechtěné hrboly, můžete je díky tomuto nástroji rychle a spolehlivě vyrovnat. V nastavení si můžete určit šířku štětce, filtrační rádius filter radius, který určuje jak moc bude vyhlazení zaoblené, a nakonec ještě filtrační poměr ( stupeň ) filter rate, který určuje jak rychle se bude vyhlazovat.
 
 
8. Nakonec je zde ještě jeden nástroj, který je pro mě ještě neznámý... Jmenuje se Mesh mold tool ( S ), obr5. Pokud je tady někdo, kdo ví jak tento nástroj funguje ať prosím napíše do komentářů!
 
 
 
 
 
 
 
Takže... Pokud budete tyto nástroje spávně používat, budete schopni vytvořit i pofesionální mapu... emm.. bez textur :) . Ale o nich až příště!
 
 
 
 
 

Pokud jde o mě, vřele doporučuji vytvážet terén přes Obrázkový editor, je to rychlejší a mnohem snažší, ovšem záleží jen a jen na vás!

-/* TiberExp

Komentáře

Obrázek uživatele Hanz_knife

rychle piš další díl

rychle piš další díl holomku ! nalákáš nás na to a musíme čekat na další díl :) :):-D :D

-----------------------------------------------
www.cac3.herniweb.cz

Obrázek uživatele Tiberius

Neboj se...

Dočkáš se!!! =D

Who control the Tiberium, control the future! www.tiberexp.oox.cz - všechny mapy na jednom místě ;)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.

Komentáře

Aktuální anketa

| Zapnout přehrávač hudby