Aktivita Komentáře | Halls: Downloads Maps Mupltiplayer Wiki
Přihlásit se Registrace

Jak udělat vlastní mód do hry YR, FS, TS, RA2

Obrázek uživatele Rimtech
433
points

Takže chci vás uvítat u toho, že jste se rozhodli si zkusit udělat VLASTNÍ MÓD. Rozhodně je to docela velká dřina, zda se to opravdu jako lehké, ale doopravdy to není pravda.

Dnes se naučíme jak udělat zakladní mód.

 

                                       FÁZE 1 - seznámení s programy


Pro dobrý mód, který bysme například chtěli vydat na internetu, je nutné dělat co nejkvalitněji. Kvalita na módech je snad jedno z nejdůležitějších pravidel - pak také doporučuju si veškeré věci jako vlastní voxely, SHP MIXI zazálohovat. Je to důležité z toho důvodu, že například nějaké programy nezvládají váš pc nebo zvládají až příliš, takže tohle je také důležité. Základy modelaření se naučíte zde, jinak budu po každém času tento blog aktualizovat dalšími a dalšími návody - například v příštim díle se můžete těšit na to, jak si udělat vlastní tank (vozidlo).

 

Důležité programy 


Jedna z nejdůležitějšich věcí pro modifikace je právě Xcc Ullitles, s nim se dostanete teměř úplně všude. Můžete z něj extrahovat soubory, můžete díky němu přidávat do MIX souboru a take udělat si vlasní MIX soubory.

Xcc Ullitles Download ZDE

 

Voxel Selection Editor slouží k tomu, aby jste si zde udělaly vlastní voxely. Voxely jsou tanky/vozidla dělí se na 3 věci a to je xxxxtur.vx (věž) xxxx.vxl (trup) xxxxbar.vxl (dělo). Možná vám bude připadat, že když používáte tento program, tak jako kdyby jste si hráli s legem.

Voxel Selection Editor 1.37 Download ZDE

 

SHP Builder 3.36, toto je program na vojáky, animace a ikonky. Je docela složité s nim pracovat, je to něco jako grafický program, doporučuji v něm pracovat pomalu ale pořádně.

SHP Builder 3.36 download ZDE

 

OS Hva Builder 2.1, v tomto programu můžete udělat nějakému voxelu animaci a také slouží k tomu, pokud by jste chtěli posunout věž dozadu nebo dopředu. Hlavně je důležitý na to, aby se jednotka ve hře vůbec pohybovala.

OS Hva Builder 2.1 Download ZDE

 

Open Source Voxel Viewer 1.7 slouží k tomu, aby jste se mohli podívat jak to ve hře bude vypadat. Například na tank. Upozorňuju, že tento program funguje pouze na vozidla.

Open Source Voxel Viewer 1.7 Dwnload ZDE

 

Doporučuju postupovat pomalu aby jste například na něco nezapoměly. U módu je důležité vědět, do čeho se jde protože to je práce na opravdu dlouho.

 

                                                    FÁZE 2 - začátek 


Takže, nainstalujeme si XCC Ullitles. zapneme Xcc Mixer, bude tam více programů ale my zatim potřebujeme jenom Xcc Mixer, poté až ho zapneme, by se vám mělo objevit něco takového :

                

Poté si najdeme složku s RA2, YR, FS, TS a můžeme začít zkusit vlézt do důležitých souborů (MIX).

Každá z těchto her má svou hlavní složku, ve které jsou téměř všechny soubory. Můžete zde najít videa, jednotky, terén, animace, efekty a spoustu dalšího.

Toto jsou důležité MIX :

RA2 - RA2.MIX  (Red Alert 2)

YR - RA2MD.MIX  (Yuri's Revenge)

TS -TIBSUN.MIX  (Tiberian Sun)

FS - EXPAND01.MIX (Firestorm)

Každá hra je trošku jiná ale jinak to je to samý, mam na mysli engine. A také nezapomeňte, že nejvíce možností ma YR, je to ze všech nejnovější hra, takže pokud budete chtít editovat TS tak určitě zjistíte, že mnoho věcí oproti YR nefunguje.

 

Rules INI najdete když si otevřete MIX v local a poté na něj kliknete pravym tlačítkem a date "extrahovat". Asi takto  :

               


V každém z těchto mixů je jen nekolik INI - Rules.ini, Art.ini a ještě pár dalších ale my budeme potřebovat hlavně tyhle dva. Pak jen stačí aby jste vzaly ty soubory a přetáhly si je nejlépe do hry. Můžete i do mixu. Až budete mít Rules.ini Art.ini přetáhlý, tak je tam nechte.
Teď si povíme k čemu jsou. Pro všechny hry jsou ini stejné. RA2, YR, TS, FS používají stejné jména. Až vše budete mít, tak zapněte Rules.ini.

Rules.ini.
Takže až tento soubor zapnete, například v textovém bloku, tak se vám zobrazí spousta různých, důležitých věcí. Nahoře dejte najít a zadejte MGTK, dvakrát dejte vyhledat (Mirage Tank), oběví se před váma Mirage tank.
Tak a teď si povíme, jak a co to všechno znamená.

Art.ini.
Slouží k nastavení animací, přidáváním ikonek a to je například jestli to je voxel nebo animace. Pokud by se vám náhodou stalo, že vám jednotka ve hře nefunguje (až si povíme jak do hry přidat novou jednotku) tak to možná bude tim, že to neni voxel ale animace a to je špatně.

 

                                                    FÁZE 3 - editace


 

UIName=Name:MGTK   (Identifikace vozidla)
Name=Mirage Tank   (Jméno jednotky, tohle se ale mění, vysvětlíme si to až někdy příště)
Image=RTNK   (Image jednotky, jak chcete aby vypadala)
Prerequisite=GAWEAP,GATECH   (Co potřebujete ke stavbě)
Primary=MirageGun   (Zbraň jednotky, vojáka, věžičky)
DisguiseWhenStill=yes;gs I can no longer pick a disguise nor deploy   (jeho specialita)
Primary=TankMakeupKit   (Zbraň jednotky, vojáka, věžičky - primární, on má stromečkovou zbraň, né že by je střílel ale podle nich se mění)
Secondary=MirageGun   (Druhá zbraň jednotky, vojáka, vežičky, je to jako sekundární schopnost)
OmniFire=yes   (Nevim přesně ale myslim že může střílet přes zdi)
Strength=200   (Síla, výdrž)
Category=AFV   (Kategorie)
Armor=light   (Pancíř: Light - lehký, Heavy - težký, Wood - dá se řict střední)
Turret=no   (Jestli jednotka má věž nebo střílí rovně, u Mirage tanku to je tak, že střílí rovně takže vež nemá)
Crusher=yes   (Přejíždět vojáky)
TechLevel=9   (Technologický level, zkuste mu dát 1)
Sight=9   (Jak daleko vidí - viditelnost)
Speed=7   (Rychlost)
CrateGoodie=yes   (Jesli může brát krabičky)
Owner=British,French,Germans,Americans,Alliance   (Pro jakou frakci je jednotka)
Cost=1000   (Cena)
Soylent=1000   (Bohužel nevim)
Points=25   (HP Body - životy)
ROT=5   (Rychlost otáčení)
IsSelectableCombatant=yes    (Jesli se při kombatu, když střílí, dá ovládat)
VoiceSelect=MirageTankSelect   (Zvuk při vybrání jednotky)
VoiceMove=MirageTankMove (Zvuk pro poslání na cíl)
VoiceAttack=MirageTankAttackCommand   (Zvuk na útok)
DieSound=GenVehicleDie   (Zvuk když jednotka zemře)
MoveSound=MirageTankMoveStart   (Zvuk když jednotka startuje)
MaxDebris=2   (Kolik z toho ma lítat věcí když zemře)
MovementZone=Normal   (Pohybující se zóna)
Accelerates=false   (Zrychlení)
Size=3   (Kolik zabírá prostoru v transportéru)
AllowedToStartInMultiplayer=no   (Jestli chcete jednotku ze začátku)
EliteSecondary=MirageGunE   (Elitní zbraň)

Tak teď si najděte třeba jeho zbraň: MirageGun

[MirageGun]    (jméno)
Damage=100   (poškození, dejte DMG například na 2000)
ROF=70     (rychlost nabíjení, například na 3)
Range=7      (dosah střelby, například na 30)
Projectile=InvisibleLow    (viditelnost střely)
Speed=100   (rychlost střely)
Warhead=MirageWH   (výbuch)
Report=MirageTankAttack   (zvuk střelby)
Anim=VTMUZZLE   (animace střel z kanónu)

 

UPOZORNĚNÍ !

Lze editovat pouze to, co je za rovnitkem. Pokud vymažete například Image=RTNK tak je možné, že se vám nespustí ani hra nebo tu jednotku vůbec neuvidíte.

Tak teď dejte křížek, uložit. Nechte soubor ve hře a zkuste spustit hru. Postavte Mirage tanka abyste zjistily jesli to funguje.

U vojáků, budov a lodí je to téměř úplně to samé.
Myslim že pro úplné začátečníky tento návod stačí.

 

                                     FAZE 4 Jak pridat vlasni vozilo


takze zde jsou linky napriklad na stazeni Voxelu,SHP

Zde dam linky popripade aby ste si mohly skusit sami dat do hry naky ten voxel. :

       http://yrarg.cncguild.net/

       http://cnc.raminator.de/

       http://www.ppmsite.com/forum/index.php?f=111

toto jsou jedine nejvetsi stranky a hlavne jedny z nejkvalitnejsich voxelu co vubec muzete sehnat takze jak na to ja to delam takovym jednoduchim spusobem

Takze nejdrive si otevreme Xcc MIX Editor tam dame New napiseme nazev napr Expand52 a ulozime pote az ulozime tak by vas to mnelo hodit z5 do editoru takze tam jeste dame Compact pote muzeme vypout editor mnely by ste myt vlasni MIX

takze ted neaky voxel ktery ste stahly dejte pomocy Xcc mixeru do vnitr a to tim spusobem ze tevreme si Xcc mixer najdeme si nas MIX otevreme si ho a Xcc mixer shodime na listu mezi tim si vybereme neaky voxel z tech stranek viz linky nad textem pote stahneme otevreme a mnelo by tam byt napriklad apoctur.vxl (věž) apoc.vxl (trup) apocbar.vxl (kannon) pote pretahneme do MIXU pak dame do hry se slozkou neni si otevreme Rules.ini najdeme si neakou podobnou jednotku napriklad pokud si nekdo stahnul obicejneho tanka tak doporucuju najit napriklad Grizzliho dat na nej pravy tlacitko

okopirovat a hodit ho treba pod nej pak zmnente  Image=(meno toho co jste si stahly

UPOZORNENI !

za to image napisete pouze Trup vozidla ne ze tam nekdo napise apocbar.vxl,nebo apoctur.vxl,to urcite ne ! musite tam myt pouze to hlavne jmeno apoc.vxl

tak pak si to uz statci jen nastavit podle sebe pote musite najit seznam jednotek v rules.ini

to udelate nejlepe tim ze si najdete napriklad MGTK kliknete jednou a pred vamy by se mnelo zobrazit neco takoveho :

             

najedte az na konec toho radku a napiste tam 85=(nazev vaseho vozidla)

 

Velkym pismem napiste vase jmeno vozidla na konec radku dulezite je aby ste kdys budete pridavat vyce jednotek aby ste porad pridavaly 86,87,88,89,90 aby to proste nebilo stejne a nebo aby ty cisla uz nebily stejne napriklad 52 a 52 pak by ste nejspise ten voxel nevidely ve hreted ulozte vypnete a pote nam uz zbiva posledni vec a to je.

 

Art.ini tady staci kdys si najdete MGTK vezmete date pravim tlacitkem kopirovat samozrejmne vsechno znacite co je v tom MGTK udelate i mezi tim prostor a hodite to tam pak prepisete vrchni jmeno na to co mate vy jako vozidlo a pak uz jen statci dat Ulozit krizek a muzete to jit skusit. 

 


Tak tento díl pro dnešek končí, snad tomu budete rozumět popřípadě kdyby náhodou někdo někomu nebo něčemu nerozuměl, tak ať mi napíše na :


ICQ - 467649828

Email - Rimtechos@centrum.cz

Komentáře

Obrázek uživatele general_D

Zajímavý článek, mohla

Zajímavý článek, mohla by tu vzniknout pěkná série článků o moddařině

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

General_D je teď na  Twitteru: http://twitter.com/general_D_ra2<

Obrázek uživatele DJ Killer

Inu..

Pokračuj takhle dál a moddařinu zvládne každý levou zadní ;-) hezký článek ;-)

Přišel jsem, viděl jsem, nechápu, odcházím :-D - a nedávno jsem přišel i na Twitter a taky z něj nechápu, ale kldině mě můžete následovat http://twitter.com/DJKiller00

Obrázek uživatele Rimtech

Rozhodne se pripravte

 hodlam s tohoto clanku udelat asi nejvetsi clanek vubec na cac.oox protoze tech capitol je jeste opravdu hodne. :)

 

 

         

                Opravdu je to pravda Tiberium Essence je Opravdu

Obrázek uživatele Rimtech

Tak co uz si

 nekdo skusil neco premnenit a fungovalo mu to ? :-D :-)

 

         

                Opravdu je to pravda Tiberium Essence je Opravdu

prastare enginy :(

Ja sveho casu zkousel drobne minimody pro tiberian sun, nove vozidlo atd. Ale ac ma TS + FS nejlepsi atmosferu zmaru a prohry lidstva ze vsech C&C, tak ten engine je na dnesni mody uz prilis prastary. Chtelo by to radsi popsat, jak dela Carnius titany do TW.

Obrázek uživatele DJ Killer

jaj

Celkem mne začínají unavovat Tvé příspěvky o starých enginech. Když se Ti to nelíbí, tak raději ani nepiš, protože asi 90% příspěvků obsahuje uplně to samé. Takže když už budeš psát, napiš rovnou jen "viz. mé předchozí příspěvky", aby se to zkrátilo. Děkuji.

Nevím, co Ti tak vadí na starších hrách, RA2 je doteď jednou z mých nejoblíbenějších her a v MP předčí kde jakou novou hru ;-)

Přišel jsem, viděl jsem, nechápu, odcházím :-D - a nedávno jsem přišel i na Twitter a taky z něj nechápu, ale kldině mě můžete následovat http://twitter.com/DJKiller00

woah

 Noo ted konecne zacinam verit ze si preece jen muzu udelat nejakej mod, po tolika pokusech s TW a ZH, myslím ze za nejakej cas vznikne nejakej mod do TS :)

 

Rada

Zdarec, zkoušel jsem si podle toho návodu nahrát různé jednotky, budovy do hry. Vše funguje perfektně, jen je nevyužívá soupeř. Jak docílit toho, aby nové jednotky stavěl i soupeř?

chystam se udelad mod a

chystam se udelad mod a postupuju přeaně podle tvojeho pr.
doufam ze se mi to npovede

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.

Komentáře

Aktuální anketa

| Zapnout přehrávač hudby